A képek és videók - ha külön nem jelöltem - saját felvételek. A szövegek saját írásaim. Felhasználásukhoz kérj engedélyt és jelöld meg a forrást!

2014. április 29., kedd

Román szépség

Az igazi vasútbarátnak nagyszerű gép a Szili és Csörgő is, de azért a szíve mélyén reménykedik, hogy néha sikerül egy-egy különleges, ritkább járművet is lencsevégre kapni. Kicsit irigykedve gondol azokra, akik az 1-es vonal (Bp. - Hegyeshalom) mentén fotózhatnak rendszeresen. 

Így igazán megörültem, amikor megláttam a fehérvári vasútállomáson a DB Schenker Romania Phoenix mozdonyát.

Az 5100 kW teljesítményű és akár 200 km/h sebességre is képes Phoenix a román Softronic cég gyártmánya, és műszaki paraméterei alapján méltó vetélytársa lehet akár a Siemens, vagy a Bombardier vontatójárműveinek is. 


Egyébként a román mozdonyok nem ismeretlenek Magyarországon. Az 1970-es években a bukaresti Augusztus 23 Művekben gyártott dieselekből  remotorizálás és modernizálás után még ma is sok teljesít szolgálatot a MÁV vonalain M47 ("Nagy Dácsia") és M43 ("Kis Dácsia") néven.

Nagy Dácsiák a veszprémi állomáson.

A CFR flottájának jelentős részét teszik ki a svéd eredetű ASEA  ("Csaurusz") mozdonyok. Ezzel a típussal is találkozhatunk néha a magyar vonalakon.
A Train Hungary ASEA mozdonya Komáromnál.


1 megjegyzés:

  1. Húsvétkor Erdélyben voltunk, sokfelé jártunk.
    Láttam én is vonatokat. :)

    VálaszTörlés